U Poreču održana prezentacija projekta "Istra u očima djece - moje mjesto je posebno po…" i stručni skup "Očuvanje nematerijalne kulture u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja"

Zavičajna nastava

U organizaciji porečkih dječjih vrtića Radost i Paperino, porečkih kulturnih ustanova i udruga te gradske uprave i Istarske županije, jučer je u Poreču održan Festival zavičajnosti za djecu predškolskog uzrasta, kao dio projekta Istarske županije "Implementacija zavičajnosti u kurikulume predškolskih ustanova". U domaćinstvu porečkog Pučkog otvorenog učilišta, 130 vrtićkih odgajatelja i pedagoga sudjelovalo je u stručnom skupu na temu "Očuvanje nematerijalne kulture u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja".

Očuvanje i razvoj kulturnog identiteta

U sklopu ovo stručnog skupa Lidija Vujičić iz Centar za istraživanje djetinjstva pri Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, održala je predavanje na temu "Očuvanje i razvoj kulturnog identiteta: iskoraci u oblikovanju kurikuluma odgojne skupine"; ravnateljica Etnografskog muzeja Istre Lidija Nikočević govorila je na temu "Kultura ili baština? Živa kultura i rani odgojno obrazovni procesi", dok je ravnateljica Zavičajnog muzeja Poreštine Elena Uljančić imala izlaganje na temu "Kako pristupiti istraživanju posebnosti mjesta - primjer Giostre iz Poreča". Dok su se njihovi odgajatelji i pedagozi bavili stručnim temama, tristotinjak djece iz dvadesetak istarskih vrtića, okupilo se na porečkom Trgu slobode na svečanom otvorenju dječjeg programa Festivala zavičajnosti. Plesačice iz udruge Giostra tu su im pokazale barokne plesove, a djeca su zatim u povorci krenula preko trga prema ulici Decumanus i dalje prema starom dijelu grada. Podijeljeni u devet skupina zatim su kroz radionice i ophodnje upoznavali porečke znamenitosti, pa su tako prošli najužom porečkom ulicom Konzula Istranina, razgledali Eufrazijevu baziliku i upoznali se s njenim mozaicima nakon čega su izrađivali i vlastite, predstavljena im je i porečka Giostra, u Neptunovom hramu imali su glazbenu radionicu, provozali se brodom, u Lapidariju Zavičajnog muzeja Poreštine učili su izrađivati lutke, te tražili skriveno blago u porečkom starom gradu.

Istra kakvu je djeca doživljavaju

U nastavku dana predstavljeni su projekti koje su djeca iz 25 istarskih vrtića, minulih mjeseci provodila na zadanu temu "Istra u očima djece - moje mjesto je posebno po…". Neki su se vrtići odlučili kroz ovaj projekt ispričati cjelovitu priču o prošlosti svoga mjesta, neki su pak više pažnje posvetili određenim fragmentima kulturno-povijesne i prirodne baštine, a neki su iz svoga mjesta "izašli" u širi zavičaj odnosno tema im je bila sveistarska. Tako su djeca iz Dječjeg vrtića Dado u Štinjanu, napravila "Dječji vodič kroz Istru", projekt Dječjeg vrtića Grdelin iz Buzeta zove se "Igrajmo se glagoljicom", djeca iz vrsarskog Dječjeg vrtića Tići pozabavila su se vrsarskim amaretom i kruhom s pečatom, a Dječji vrtić Višnjan predstavio je projekt o obiteljskoj baštini Višnjana. Projekt Dječjeg vrtića Mali svijet iz Pule, nosi simpatično ime "Šparoga, dva dana poslije kiše i dan prije susjeda", Dječji vrtić Balončić iz Svetvinčenta, posvetio se kaštelu Morosini-Grimani, i tako se izredao niz primjera kako djeca mogu sasvim ozbiljno promišljati svoj zavičaj, njegovu prošlost i sadašnjost, njegove atrakcije i zaštitne znakove, i kako od najranije dobi mogu učiti o tome što čini njihov zavičajni identitet.

(Preuzeto: D. Šišović, Glas Istre, 1. lipnja 2019.)

Povratak na događanja

UMAG: Istarski običaji prikazani na festivalu zavičajne nastave učenika osnovnih škola

Zavičajna nastava

Projekt je sveuobuhvatan i interdisciplinarno povezuje sve ustanove i brojne udruge Grada Umaga, pa raduje što je osmišljen kao takav i mimo kurikularnog programa uvršten u izvannastavne aktivnosti, odnosno, kao izborni predmet kroz koji se može puno toga naučiti o lokalnoj sredini i povijesti Istre

Četvrti Festival zavičajne nastave učenika osnovnih škola Istarske županije „Škole u srcu zavičaja“ održan je ovog vikenda u OŠ Marija i Lina Umag. Uoči Festivala, o početku i organizaciji, govorio je Vladimir Torbica pročelnik za kulturu Istarske županije, Dimitrij Sušanj, savjetnik za odgoj i obrazovanje u Odjelu za opće poslove i društvene djelatnosti Grada Umaga, Sanja Zakinja ravnateljica OŠ Marije i Line, domaćin ovogodišnjeg susreta, Miranda Damijanić Roce predsjednica Radne skupine za implementaciju zavičajne nastave u osnovne škole IŽ te Noel Šuran, koordinator projekta implementacije zavičajne nastave Istarske županije.

Povezuje ustanove i brojne udruge

- Ovo je projekt od osobite važnosti za Istarsku županiju jer se implementira kao zavičajna nastava u školski i predškolski sustav, izjavio je Torbica i predao riječ predstavniku Grada Umaga Sušnju.

- Projekt je sveuobuhvatan i interdisciplinarno povezuje sve ustanove i brojne udruge Grada Umaga, pa raduje što je osmišljen kao takav i mimo kurikularnog programa uvršten u izvannastavne aktivnosti, odnosno, kao izborni predmet kroz koji se može puno toga naučiti o lokalnoj sredini i povijesti Istre, istaknuo je Sušanj, nakon čega je Medica, naglasila da projekt omogućava učenicima istraživački pristup te primjenu stečenog znanja kao temelj cjeloživotnog učenja.

Predsjednica radne skupine projekta Damjanić Roce se osvrnula na povijest nastanka projekta implementacije u nastavni program.

- Prije četiri godine iskazan je interes davanja doprinosa zajednici otvaranjem ovakvog projekta kojim bismo valorizirali istarske običaje i baštinili ih ostavljanjem projekta novim generacijama u nasljeđe. Djeci smo odlučili približiti sadržaje iz života koje više ne primjećujemo i sada je projekt dobio lijepu formu tako što smo uvažavali infrastrukturu škola kada bi ga implementirale u svoj nastavni program, pa su se postepeno, do novijih dana sve uključile u isti, izuzev jedne, naglasila je Roce, a Noel Šuran je iznio nekoliko konkretnih podataka vezanih uz ovogodišnji umaški susret.

Dvorana škole kao zavičaj u malom

- Sudjeluje oko 200 učenika i mentora iz 45 osnovnih škola Istre, od čega je šest talijanskih i 39 hrvatskih škola. Program se održava u sportskoj dvorani OŠ Marije i Line prezentiranjem likovnih, literarnih, scenskih i filmskih uradaka djece u jutranjim satima. Osim toga predviđen je i razgled grada za sve sudionike programa kako bi upoznali i predstavili još jedan istarski grad i svoj zavičaj, pojasnio je Šuran.

I zaista, sportska školska dvorana OŠ Marije i Line bila je spretnim dječjim rukama transformirana u zavičaj u malom. Predstavnici gradskih i županijskih vlasti, uživali su u svečanom programu otvorenja, a zatim su s neskrivenim zadovoljstvom obilazili štandove predstavnika svih osnovnih škola Istre na kojima su prezentirani radovi proizvedeni tijekom godišnjeg istraživanja i bavljenja zavičajnim temama. Našlo se tu starog oruđa, maketa istarskih gradova, maketa starog vlaka ljubavi, krpenih lutaka i ostalih starinskih igračaka, prikaza igre na prstenac, motiva s Brijuna izrađenih od vune, istarskih kažuna, slikovnih minijatura Pule, drvenih instalacija riba i ostalih morskih stanovnika, keramičkog posuđa i nakita iz Ville Rustice, speleoloških otkrića iz bujskih kraških jama, zaštićenih ptica sa ušća Mirne, proizvoda malih vrijednih pčelara te ostalih zanimljivosti i specifičnosti s Poluotoka.

- Četvrti Festival zavičajne nastave u Umagu opravdao je u potpunosti svoj edukativno-povijesni cilj, od jednogodišnjeg provođenja istraživačke nastave do vjerodostojne prezentacije naučenog u Umagu, pohvalno je izjavio Torbica po završetku istoga.

(Preuzeto: S. Bosnić, Glas Istre, 21.5.2019.)

Povratak na događanja

Održan 3. Festival zavičajnosti: Da bi poštovali tradiciju drugih, moramo poznavati vlastitu

Zavičajna nastava

Svoje su projekte predstavile 22 škole, odnosno sve srednje škole u Istarskoj županiji, a što se tiče znanstvenih područja i područja interesa, pokriveno je sve, od povijesti do matematike i gastronomije

Treći Festival zavičajnosti srednjih škola Istarske županije održan je jučer u Gimnaziji Pula gdje su svoje projekte predstavile 22 škole, a to su sve srednje škole u ovoj županiji.

Prezentacija projekata

- Da bi poštovali tradiciju drugih, moramo poznavati vlastitu, rekla je otvarajući manifestaciju zamjenica istarskog župana Sandra Čakić Kuhar. Program je službeno otvoren u sportskoj dvorani gdje su učenike i profesore pozdravili još i ravnatelj Gimnazije Filip Zoričić, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Patricia Percan, predsjednica Radne skupine za implementaciju zavičajne nastave u srednjim školama Dijana Muškardin i koordinator projekta Implementacija zavičajne nastave u srednjim školama Noel Šuran. Nastupili su zbor Gymnasium koji vodi profesorica Elda Duras, zatim školski bend i članice plesnog kluba Gimnastars pulske Gimnazije, a program je vodio Eric Skoko.

Dok se u prvom dijelu u sportskoj dvorani moglo razgledati, čuti, pa čak i kušati ono što su učenici i njihovi mentori pripremili, u svečanoj dvorani "Ante Kusić" održana je prezentacija spomenutih projekata. Bilo je ovdje zbilja svega, pa što se tiče znanstvenih područja i područja interesa, pokriveno je sve, od povijesti do matematike i gastronomije. Moglo se tako doznati nešto o povijesti istarskih željeznica, dok se našla i jedna velika rekonstruirana trasa nekadašnje željezničke rute Rovinj-Kanfanar. Učenici su se bavili i kažunima te pokazali što se sve može napraviti od lavande. Bilo je tu predmeta vezanih uz rudarenje na Labinštini, a učenicima je bila zanimljiva za istraživanje i Pula u epohi fašizma kao i zločini nacista i fašista u Istri, kao što ih je zanimala i ostavština inženjera i pionira astronautike Hermana Potočnika Noordunga te povijest pulskih kazališta. Bilo je ovdje hrane, suvenira, rukotvorina i figura, panoa, informativnih tekstova, letaka i brošura, videa i fotografija.

Teme iz cijele Istre

Tematski je pokrivena cijela Istra. Kao što je više puta istaknuto na otvaranju, učenici su jako dobro prihvatili projekt što se i vidjelo jer je iz predstavljenog bilo jasno da su uložili trud i entuzijazam u ono što su radili.

(Preuzeto: M. Radić, Glas Istre, 11. svibnja 2019.)

Povratak na događanja

Na FOOZ-u održana regionalna konferencija Mogućnosti povezivanja neformalnog i formalnog obrazovanja

Zavičajna nastava

U svečanoj dvorani Tone Peruško na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli 31. siječnja 2019. godine održana je regionalna konferencija pod nazivom „Mogućnosti povezivanja neformalnog i formalnog obrazovanja.“ Konferenciju su organizirali Zaklada za poticanje partnerstva i razvoj civilnoga društva, Grad Pula, Osnovna škola Veli Vrh Pula, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli i Udruga diplomiranih studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Pula.

Konferencija je započela predstavljanjem programa Erasmus+ i projekta D'Basket. Uslijedio je panel – razgovor na kojem su o obrazovanju danas i obrazovanju sutra raspravljali doc. dr. sc. Marina Diković s Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, Filip Zoričić, prof., ravnatelj Gimnazije Pula, mr. sc. Predrag Dukić, prof., ravnatelj OŠ Vidikovac te Noel Šuran, tajnik koordinacije Institucionalizacije zavičajne nastave Istarske Županije, a panel je moderirala dr. sc. Vanesa Vitković Marčeta. Konkretne primjere dobrih praksi, aktivnosti neformalnog obrazovanja koje se već provode u školama predstavili su, ispred Matematičkog društva Istre Branka Antunović Piton, prof., a učenici Osnovne škole Vidikovac Pula Luka Ražem i Marko Tešija te njihova mentorica Maja Kalebić, prof., predstavili su projekt „Hologram tornja povijesnog muzeja Istre“. Aleksandra Žufić, učiteljica informatike u osnovnoj školi Veli Vrh Pula predstavila je suradnju između privatnog sektora i IRIM-a kroz školu za robotiku, a Noel Šuran, tajnik koordinacije Institucionalizacije zavičajne nastave Istarske Županije predstavio je projekt Zavičajna nastava u školama Istre.

Radionica za učitelje, profesore, pedagoške djelatnike i studente D’Basket, na kojoj su prezentirana i provedena 4 alata iz priručnika D'Basket, održana je u popodnevnim satima. Poseban naglasak konferencije bio je na razumijevanju potrebe za uvođenjem promjena u školama koje moraju pripremati učenike za cjeloživotno učenje i snalaženje u društvu koje se ubrzano mijenja, što je i u skladu sa školskom reformom koja se uvodi u sve škole u školskoj godini 2019./2020. (Preuteto: https://fooz.unipu.hr/fooz/novosti?@=2eqnv).

Povratak na događanja

Predstavljen županijski projekt XIIxII 2019 naziva ‘‘Istra zavičaj’’

Zavičajna nastava


U Društvenom domu “Josip Daus”, u Cerovlju, 7.12.2018. predstavljen je županijski projekt XIIxII 2019, ovogodišnje izdanje naziva ''Istra zavičaj / Terra natia / Homeland'' kojem su prisustvovali mnogobrojni učenici, profesori, ravnatelji, mentori srednjih i osnovnih škola Istre.
 
Nazočne je pozdravio načelnik Općine Cerovlje Emil Daus koji nije krio zadovoljstvo ugošćavanjem učenika, profesora, mentora i uvaženih gostiju u renoviranom prostoru, koji je obnovljen županijskim sredstvima.

Zamjenica župana Valtera Flega Giuseppina Rajko, u ime istarskog župana čestitala je svim sudionicima na realizaciji ovog iznimnog projekta.

Idejni začetnik projekta, pročelnik Upravnog odjela za kulturu Istarske županije Vladimir Torbica, podsjetio je na 12.-tu obljetnicu izlaženja izdanja.

„Projekt XIIxII nastao je s ciljem promocije mladih stvaralaca s područja Istre, kako bi osnažili status mladih autora, pružili im odskočnu dasku, izvukli ih iz anonimnosti te potaknuli na daljnje stvaralaštvo. Osnovna svrha projekta, promocija je mladih likovnih i glazbenih stvaratelja, koji na zadane teme prikazuju identitet zavičaja i baštinu Istre na inovativan način. U projektu je do ove godine sudjelovalo preko 650 glazbenika i 170 likovnjaka. Likovni radovi doniraju su Muzeju suvremene umjetnosti Istre, a nosači zvuka radio postajama.“, naglasio je Torbica.

Izbornik glazbenog dijela izdanja Noel Šuran, odabrao je za nosač zvuka učenike glazbenike koji se bave sviranjem na tradicijskom instrumentu. Ustvrdio je da je budućnost tradicijske glazbe pored ovakvih glazbenika, profesora i mentora osigurana.

Izbornica likovnog dijela izdanja Bojana Ćustić Juraga izrazila je žaljenje što godina nema barem devetnaest mjeseci koliko je projekta bilo predstavljeno na 2. Festivalu zavičajnosti srednjih škola Istarske županije.
 
U glazbenom dijelu programa nastupio je Leonard Rojnić iz Barbana, nositelj titule europskog i svjetskog juniorskog prvaka u sviranju dijatonske harmonike i Mihael Glavaš iz Bičići izvođenjem balona na mihu.

Kalendar i CD, pored navedenog, služi i kao protokolarni poklon Istarske županije povodom novogodišnjih blagdana čime se istarska kultura promovira i van granica Hrvatske. Na taj je način projekt, izdanje XII x II postao prepoznatljiv kulturni proizvod Istarske županije.

Materijali dostupni na linku http://www.istra-istria.hr/index.php?id=5626


(Preuzeto: http://www.regionalexpress.hr/site/more/predstavljen-upanijski-projekt-xiixii-2019-naziva-istra-zaviaj)
 

Povratak na događanja

U Medulinu održan stručni skup "Istra u očima djece - medijima do očuvanja baštine"

Zavičajna nastava

STRUČNI SKUP DJEČJIH VRTIĆA ISTRE

Dječji vrtić Medulin i Općina Medulin bili su domaćinima prvog stručnog skupa  i 4. Festivala zavičajnosti Istarske županije, koji je imao za cilj prikazati implementaciju zavičajnosti u kurikulume predškolskih ustanova Istarske županije.

Stručni skup pod nazivom „Istra u očima djece – medijima do očuvanja baštine“ održan je u petak, 25. svibnja 2018. Hotelu Park Plaza Belvedere Medulin a okupio je stotinjak stručnih djelatnika iz vrtića Istarske županije te 300-ak djece koji su organizirano i pod stručnim vodstvom obišli desetak lokaliteta u Medulinu i Premanturi.

Organizatori skupa bili su: Istarska županija, Agencija za odgoj i obrazovanje, Dječji vrtić Medulin i Općina Medulin pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.
U ime Istarske županije, skup je pozdravio pročelnik za kulturu IŽ-je Vladimir Torbica. Uspješan rad svim sudionicima poželio je i načelnik Općine Medulin, Goran Buić, odjenuvši za svečanost otvorenja uniformu Hrvatskog Sokola. Ravnateljica DV Medulin Severka Verbanac, na otvorenju je skupa svim sudionicima prikazala edukativan film na temu projekta „Priče potopljenih brodova uz obalu Istre“, a koji je publici predočio cjelogodišnji rad sa djecom u ovoj predškolskoj ustanovi. O implementaciji zavičajnosti u kurikulume predškolskih ustanova Istarske županije izlagala je voditeljica radne skupine, Karmen Uljanić.

Tijekom jutra, paralelno s programom stručnog skupa, radionica i panel diskusije, koja se odvijala u Hotelu Belvedere, od 9 do 12 sati na području Općine Medulin ostvarivale su se aktivnosti za 300 djece predškolske dobi iz čitave Istarske županije. Sve na lokalitetima: Vižula, Lokva, Malin, Funtana, Lokva, Bunar, crkva Sv. Agneze, Loža na placi u Medulinu te u Premanturi u „Kući prirode“-  JU Kamenjak i pod Turnjem.

Na ovogodišnji je skup pristiglo 18 prikaza rada s djecom iz naših županijskih vrtića a velik interes za Festival zavičajnosti pokazao je i izniman dolazak sudionika skupa te velik broj prijavljenih na ovogodišnji stručni skup u Općini Medulin.

Naposlijetku, sudionicima je skupa na koncu dana prikazan i film snimljen tijekom istoga jutra, kada su djeca učila o zavičajnosti na lokalitetima Općine Medulin (https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=XO_2TKE8a0c)

Zadane ciljeve skupa uključili su aktivnu raspravu o osnovnim polazištima u kreiranju kurikuluma odgojno-obrazovne skupine i vrtića temeljenim na vrijednostima nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

(Preuzeto: http://www.regionalexpress.hr)

Povratak na događanja

U Bujama 3. "Škole u srcu zavičaja"

Zavičajna nastava

Prikaz ljepota i posebnosti zavičaja

Osnovna škola Mate Balote i Talijanska osnovna škola "Edmondo De Amicis" ugostile su učenike i učitelje iz čak 38 osnovnih škola Istarske županije, sudionike 3. festivala zavičajnosti, uključenih u županijski projekt "Škole u srcu zavičaja". Projekt je dio institucionalizacije zavičajne nastave u Istarskoj županiji, a svaka škola sudjelovala je u projektu sa svojom temom iz zavičaja.

U Bujama su prezentirane mnoge lokalne zanimljivosti i prepoznatljivosti pojedinog područja. Učenici su s učiteljima obradili razne teme, od povijesnih zbivanja, folklora i odijevanja, obradili su lokalne narodne običaje, svečanosti, kažune, suhozid, kesten, smokve, masline i druge karakteristike pojedinog mjesta. Sve je to predstavljeno u obliku razglednica, brošura, jelovnika, kroz fotografije i videozapise, kroz ples i narodnu nošnju. Tako su učenici OŠ iz Svetog Lovreča Pazenatičkog obradili Limski zaljev kroz stoljeća i godišnja doba, o "Guštima nonine kužine" govorili su učenici OŠ Šijana, kako su se odijevali noneti u Taru i okolici predstavili su učenici iz OŠ Tar – Vabriga, "Gremo se oženiti i zavajka veseli biti" pozivali su učenici OŠ iz Buzeta, interaktivnu slikovnicu za djecu "U potrazi za magarcem" priredili su učenici OŠ Mate Balote Buje, smokvu kraljicu suhozida proučavali su učenici iz Barbana, a kesten su na sve načine obradili učenici iz Oprtlja.

Tradicijske igre, poslovice i legende

O praznovjerju i legendama pričali su učenici TOŠ Buje, folklorno stvaralaštvo Roverije i okolice proučili su i predstavili učenici iz Juršića, tradicijske igre, poslovice i legende svog područja obradili su učenici iz Kanfanara, o austrougarskim podmornicama u Puli radili su učenici OŠ Medulin i tako dalje. Sve su škole uložile puno truda na zadanu temu zavičajnosti, trebalo je puno istraživanja, rada s učenicima, uz potporu roditelja i drugih sponzora, kako bi prezentirali što su sve radili tijekom ove školske godine i do kakvih su spoznaja došli istražujući svoj zavičaj. Sve škole koje su se prijavile za provedbu projekta dobile su od Istarske županije po 7.000 kuna za sudjelovanje, proučavanje i prezentaciju svog projekta na temu zavičaja.

Očuvanje istarskog zavičajnog identiteta

Cilj ovog zavičajnog projekta koji se provodi u vrtićima, osnovnim i srednjim školama je formiranje institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta, odnosno uvođenje zavičajne nastave i tradicijske kulture u sustav obrazovanja na području Istarske županije, te čuvanje svog regionalnog bogatstva i regionalne posebnosti.

U travnju su na 2. festivalu zavičajnosti u Labinu sudjelovale 22 srednje škole iz cijele Istre, a 25. svibnja u Medulinu svoje će projekte na Festivalu zavičajnosti predstaviti istarski dječji vrtići.

(Preuzeto: L. Jelavić, Glas Istre, 14. svibnja 2018.)

Povratak na događanja

U Labinu održan 2. Festival zavičajnosti srednjih škola Istre

Zavičajna nastava

Uz izgradnju zavičajnog identiteta prepoznaju se nadareni učenici

U dvorani sportskog centra Franko Mileta u Labinu danas je otvoren 2. Festival zavičajnosti za srednje škole Isatrske županije. Domaćin je bila Srednja škola Mate Blažina iz Labina a nazočne učenike i profesore iz istarskih srednjih škola pozdravili su u ime domaćina ravnatelj labinske škole prof. Čedomir Ružić i labinska dogradonačelnica Federika Mohorović Čekada koja je i otvorila festival.

- Ovaj je događaj posvećen implementaciji zavičajne nastave u osnovnim i srednjim školama istarske županije nakon što je prije četiri godine osnovana jedna radna skupina koja je imala zadaću da tu implementaciju izvede. Prošle godine je prva smotra održana u Pazinu a evo drugom izdanju festivala smo mi domaćini. Imamo sve uvjete da se gotovo sve srednje škole predstave svojim jednogodišnjim radom na tom projektu, rekao je prof. Čedomir Ružić.

Nakon otvaranja na štandovima i prezentacijama predstavljeno je sve što je učinjeno na projektima. Sudjelovalo je 19 srednjih škola iz Istre kojima je istarska županija pomogla sa po 10 tisuća kuna. Gospodarska škola Buje predstavila je zavičajni projekt Bujština u poslijeratnom razdoblju, Srednja škola Buzet Rošćinu i humšćinu, Labinska Srednja škola Mate Blažina Ki spi, ribi ne ji, Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula Modernizaciju i razvoj grada Pule, TŠS-SMSI Rovinj, rovinjsku floru i faunu, Ekonomska škola Pula Isatrske grafite, TŠS-SMSI Leonadrdo da Vinci iz Buja otkrića Bujštine, Škola za odgoj i obrazovanje Istarske kolore, Pazinski kolegij. Klasična gimnazija s pravom javnosti Zavičaj duha-nadnaravna Istra, TSŠ-SMSI Sante Alighieri Pula Meteo, Onde, Homo160 g. A.Mohorovičića, SŠ mate Balote Poreč od Nazaria Saura so Tita- povijest promjene nazivlja porečkih ulica, Medicinaska škola Pula Primjenu ljekovitog bilja u Istri, Industrijsko obrtnička škola pula Izradu suvenira mini kažuna, SŠ Zvane Črnja Rovinj Početke rovinjskog turizma, TUŠ A. Štifanića Poreč Ljubav ribara, Gimnatija i strukovna škola Jurja Dobrila Pazin Kapetanovu pobjedu - Kapetan Lazarić i pobjedu nad francuzima 1813., Strukovna škola Pula Sto godina od završetka prvog svjetskog rata u Istri te Srednja škola Vladimir Gortan iz Buja projekt Idemo na ples - zabava mladića na Bujštini 60-tih i 70-tih godina prošlog stoljeća.

Dubravka Ujčić Lukšić, profesorica Srednje škole iz Buzeta o njihovom projektu kaže: " Na neki način obradili smo četiri točke, glagoljaštvo, izrada freski, upoznali smo se za glazbenom i željezničarskom tradicijom Roča i razlikovni riječnik Humskog i Ročkog idioma".

Vladimir Torbica, pročelnik županijskog odjela za kulturu istaknuo je važnost ne samo ovog projekta već zavičajne nastave u cjelini što je jedan od prioriteta Istarske županije.

- "Smatramo da u vrijeme globalizacije moramo sačuvati neke naše izvorne, lokalne vrijednosti. Svake godine se uključuje sve više naših osnovnih i srednjih škola pa i predškolskih ustanova. Ove godine smo dosegli veliki broj škola koji još nije rekordan ali oni sigurno predstavljaju iznimno zanimljive projekte. Takva aktivnost učenika, njihovo istraživanje je jednako važno kao i samo zavičajnost jer realno imamo dva cilja, gradnja tog nekakvog zavičajnog i regionalnog identiteta a drugi je profiliranje onih najkvalitetniji i nadarenih učenika na društvenom i prirodnom području. Na ovaj način se mogu uočiti i identificirati koji su ti nadareni učenici kako bi im onda posvetili puno veću pozornost", rekao je Torbica.

Koordinatorica cijelog projekta na razini istarske županije i voditeljica radne skupine za zavičajnu nastavu bila je Dijana Muškardin, profesorica povijesti i hrvatskog jezika u labinskoj srednjoj školi.

- Sve su teme iz zavičaja, svaka tema je imala istraživački i terenski rad i na tu temu su onda međupredmetno korelirali unutar svake škole i školskog kurikulum a onako kako su zamislili. U šestom mjesecu su se škole javile na natječaj i to talijanske i hrvatske srednje škole u Istri. Teme su vrlo različite, od običaja, povijesti, glazbe, biljaka, zanimljivih ljudi pojedinog kraja, tema iz svakodnevnog života itd. Mi već djelujemo četiri godine, najprije smo napravili priručnik s tehničkim uvjetima i prijedlozima tema kako bi ta zavičajna nastava uopće saživjela i ušla u školski kurikulum i nakon cjelogišnjeg rada ovo je završi dio na kojem su učenici svoje projekte predstavili na štandovima i kroz petminutnu projekciju, rekla je Muškardi. U sklopu festivala održan je i prigodan kulturno-zabavni program. (Preuzeto: Branko BIOČIĆ, Uz izgradnju zavičajnog identiteta prepoznaju se nadareni učenici, Glas Istre, 27.4.2018.)

Prilog vijesti TV Istre možete pogledati na ovom linku:

http://www.tvistra.hr/video-odrzan-2-festival-zavicajnosti-srednjih-skola-u-ss-male-blazina-u-labinu/

Povratak na događanja

Predstavljen kurikulum zavičajne nastave

Zavičajna nastava

U pazinskoj Gimnaziji i strukovnoj školi Jurja Dobrile  20. prosinca . 2017. predstavljen je prijedlog kurikulum zavičajne nastave u Istarskoj županiji pod nazivom "ISTRAživanje - istarski istraživački itinerari /ISTRIAndo - itinerari di ricerca istriani . O izdanju su govorili Noel Šuran, koordinator projekta Institucionalizacije zavičajne nastave u Istarskoj županiji i Josip Šiklić suradnik na projektu izrade kurikuluma zavičajne nastave.

- Ovo je kurikulum programa zavičajne nastave za predškolce, učenike osnovnih i srednjih škola u Istarskoj županiji, rekao je Šuran, dodajući kako se zavičajna nastavu u našoj županiji provodi već tri godine. Počelo se s vrtićima, onda su krenule osnovne, a od ove godine i srednje škole. Dakle, sada su u projekt zavičajne nastave uključene sve tri razine obrazovanja u Istarskoj županiji. Sukladno proceduri usvajanja pedagoških/školskih kurikuluma te godišnjih planova i programa rada predškolskih ustanova i škola s implementacijom programa zavičajnosti započelo se u pedagoškoj godini 2014./2015. u 20 predškolskih ustanova. U pedagoškoj godini 2016./2017. u program su se uključile 22 predškolske ustanove. U školskoj godini 2015./2016. s implementacijom programa zavičajnosti započelo se u 24 osnovne škole, a u školskoj godini 2016./2017. u program se uključilo 30 osnovnih škola. Zavičajna nastava u 16 srednjih škola započela je u školskoj godini 2016./2017., a temeljem iskazanog interesa u pedagoškoj godini 2017./2018. program zavičajnosti bi se provodio u 19 predškolskih ustanova, a zavičajna nastava u 38 osnovnih škola i 18 srednjih škola s područja Istarske županije.

U pripremi priručnik za zavičajnu nastavu

- Sam naslov ISTRAživanje - istarski istraživački itinerari, sugerira kako je u ovom projektu naglaska na istraživanju nastavio je Šiklić. Poznato je, dodao je, da se putovati može vlakom, autobusom ili automobilom, ali najbolje s nauči putujući pješice. Buduću da je radio na projektu cjelovite kurikularne reforme, stečena je iskustva koristio u radu na ovom kurikulumu. Ovim su projektom izrađivači nastavnicima, nastavlja on, nastojali dati okvirne teme, one se, kaže, ne moraju obrađivati, ali poslužit će nastavnicima da dobiju ideju što će obrađivati, što će raditi, što će istraživati.

- Ljudi misle da o svom kraju najviše znaju, a često se događa da o tomu znaju najmanje, naglasio je Šiklić i postavio pitanje: Kako voljeti nešto ako to ne poznaš?

U izradi kurikuluma izrađivači su se koristili englesko – francuskim konceptom koji je protežirala škola Annales. Dakle da se povijest počne učiti od vlastite obitelji, stoga je u to uključena tema vezanu uz genealogiju, zatim tema o određenom mjestu, mjesnom govoru, ali i zapažanjima u okolini. To je možda i najbolji način učenja, smatra Šiklić, osvrnuvši se na priručnik za zavičajnu nastavu koji je u pripremi. Taj će priručnik biti pomoćno sredstvo nastavnicima, a u prvom dijelu biti priča o Istri.

Primjeri iz prakse najbolji su način učenja

- Željeli bi da se ispriča povijest Istre na učenicima prihvatljiv način, zatim su tu smjernice za uključivanje zavičajne nastave u školski kurikulum, primjeri iz prakse, bibliografija i izvori, pojašnjava Šiklić, ističući kako su primjeri iz prakse najbolji način učenja, jer najbolje se uči na primjerima drugog i tako se rađaju ideje kako raditi sa svojim učenicima. Metode koje bi se koristile su sve ono što donosi moderna nastava, dakle: izradu upitnika, plakata, letaka, crteža, računalnih i multimedijalnih prezentacija, izložbi, igranja uloga i sve što čini modernu nastavu.

- Posebno je važno za učenje povijesti, da se nauči što je nekada bilo i što imamo danas. Da se vratimo u prošlost da doznamo gdje su bili začeci, gdje su korijeni toga danas imamo, zaključio je Šiklić. (Mirjan RIMANIĆ, Glas Istre, 22.12.2017.)

Povratak na događanja

Instruktivni dan za odgajatelje u Pazinu

Zavičajna nastava

U ponedjeljak 9. listopada 2017. u Pazinu održan je instruktivni dan za odagajatelje predškolskih ustanova uključenih u projekt Implementacije zavičajnosti u predškolske ustanove Istarske županije. Instruktivni dan održan je u Etnografskom muzeju Istre u Pazinu. Članovi radne skupine napravili su evaluaciju prošlogodišnjeg  projekta "Istra u očima djece - tragom prošlosti" i dogovor o radu u pedagoškoj godini 2017. /2018. Potom je Ivana Čehić Rabljenović  iz rovinjske Udruge za razvoj kreativnih industrija  FARO 11 održala predavanje na temu Raznolikost medija u prijenosu tradicijskog znanja. Na kraju instruktivnog dana ravnateljica Etnografskog muzeja Istre, Lidija Nikoćević sve prisutne upoznala je s projektom novog stalnog postava Etnografskog muzeja Istre.

Povratak na događanja

Instruktivni dan za učitelje i nastavnike u Pazinu

Zavičajna nastava

Instruktivni dan za projekt Implemetacije zavičajne nastave u osnovne i srednje škole Istarske županije – Regione Istriana održan je u ponedjeljak 2. listopada 2017. godine u Pazinu. U prvom dijelu programa koji se odvijao u Gimnaziji i strukovnoj školi Jurja Dobrile održano je motivirajuće predavanje profesorice Dinke Jurićić iz "Školske knjige" iz Zagreba na temu „Motivacija učenika za projekt zavičajne nastave“. Nakon predavanja predstavnici radnih skupina za implementaciju zavičajne nastave u osnovne i srednje škole održali su evaluaciju prošlogodišnjih projekata „Škole u srcu zavičaja“ i "Festival zavičajnosti" i dogovor o radu u školskoj godini 2017./2018. (rasprava, pitanja, prijedlozi, dogovori…). Drugi dio programa održan je u prostorima Etnografskog muzeja Istre u kojem je ravnateljica dr. sc. Lidija Nikočević održala zanimljivu prezentaciju na temu „Upoznavanje s projektom novog stalnog postava Etnografskog muzeja Istre". Instruktivni dan završio je druženjem uz kavu i slastice.

Povratak na događanja

Srednjoškolci predstavili istarsku baštinu

Zavičajna nastava

U pazinskom Spomen domu 12. svibnja 2017. godine održan je prvi Festival zavičajnosti, točnije predstavljanje projekta institucionalizacije zavičajne nastave Istarske županije. Na festivalu je svoje projekte predstavilo 16 srednjih škola iz Istre čiju su učenici izvan redovne nastave istraživali svoj bliži zavičaj, a rezultate su predstavili na velikoj izložbi popraćenoj prezentacijama.

Zavičaj na dlanu

Tako je Gospodarska škola iz Buja predstavila vino u kulturi i tradiciji Bujštine, Gimnazija Pula istražila je srednjovjekovnu Istru, a Srednja škola Buzet kraj maslina i vina - Sovinjštinu i Mlunštinu. Nalazišta amfora na istočnoj obali Istre istražili su učenici labinske Srednje škole Mate Blažine, a pulski iz Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu predstavili su Pulu u vrijeme Austro – Ugarske. Tema učenika talijanske škole iz Rovinja bila je Rovinj u srednjem vijeku, a tema rada pulske Ekonomske škole "1947. – 2017. – 70 godina slobode". Učenici talijanske škole "Leonardo da Vinci" iz Buja bavili su se Savudrijom, a Škola za odgoj i obrazovanje Pula predstavila je "Zavičaj na dlanu". Pazinski kolegij predstavio je "Zavičaj duha", a rad pulske škole Dante Alighieri  nazvan je "Il benessere dei numeri: Santorio Santorio il padre della fisiologia moderna". Srednjoškolci Mate Balote Poreč predstavili su projekt "Ljubav ima četiri oka, a opet je slipa - povijest vjenčanja u Istri kroz četiri slike. Medicinska škola Pula predstavila je prošlost i budućnost podmorja u Istri. Industrijsko - obrtnička škola Pula bavila se oplemenjivanjem okoliša, TUŠ Antuna Štifanića Poreč istražili su i upriličili poziv na carsku gozbu, zapravo ponudili su recepte za slastice iz Austro-Ugarske, a rovinjski srednjoškolci iz "Zvane Črnje" predstavili su Monkodonju - istarsku Mikenu.

Prije nego su posjetitelji mogli razgledati ovu iznimno zanimljivu izložbu koju je otvorio istarski župan Valter Flego predstavnici škola domaćina Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile i Pazinskog kolegija Josip Šiklić i dr. sc. Alejandro Castillo Jimenez govorili su o značaju zavičajne nastave u školama. Šiklić je istako kako metodologija istraživanja i način prezentacije odgovaraju suvremenim načinima obrazovanja, obrazovanja u 21. stoljeću, a Alejandro Castillo Jimenez o značaju očuvanja lokalne, zavičajne kulture i tradicije u globaliziranom svijetu. Upravo je to  glavni značaj uvođenja zavičajne nastave u sve razine obrazovanja rekao je Flego, naglasivši kako će na jesen započeti novi ciklus zavičajna nastave koji će kao i ovogodišnji zacijelo iznjedriti mnoge zanimljive detalje sakrivene u prirodnom i kulturnom krajoliku Istre. Pazinskom gradonačelniku Renatu Krulčiću, kako je rekao posebno je drago što se ovaj festival održava u Pazinu u središnjoj Istri na prostoru koji je u najvećoj mjeri sačuvao prepoznatljivi duh Istre. Danijel Bogešić potpredsjednik radne skupine za implementaciju zavičajne nastave u srednje škole zahvalio je županiji koja je prepoznala ovaj projekt.

Entuzijazam

Osim dobivanja mnogih vrijednih informacija posjetitelji su mogli uživati u prezentacijama koje su srednjoškolci s velikom ljubaznošću znalački predstavljali. Bio je užitak razgledavati štandove, plakate i prezentacije, ali razgovarati s mladim ljudima željnih novih saznanja spremni pojasniti svaki detalj svog istraživanja. Nakon svega može se reći kako zavičaj s ovakvom mladošću ne treba brinuti o budućnosti. (Glas Istre)

Pogledajte više na slijedećem linku: http://www.tvistra.hr/kategorija/emisije/ca-su-me-navadili/

Povratak na događanja

Festival zavičajnosti za istarske vrtiće u Rovinju okupio 350 mališana

Zavičajna nastava

U rovinjskom multimedijalnom centru održana je manifestacija pod nazivom “Istra u očima djece – dijete u prošlosti/ Istria negli occhi dei bambini - il bambino nel passato”. Okupila je 350 mališana iz istarskih vrtića koji su sudjelovali u projektu implementacije zavičajnosti u predškolskim ustanovama. Projekti su bili zaista šaroliki. Učilo se o istarskim običajima, igrama, hrani, ali i o pričama koje se vezuju uz nastanak nekih poznatih istarskih građevina. Djeca su sa svojim odgajateljicama, posjetila gradski trg gdje se odvijao ostatak programa. Ondje se održala predaja makete batane rovinjskom talijanskom dječjem vrtiću Naridola, ali i porinuće one prave. Domaćini su manifestacije ove godine dva rovinjska vrtića. Pobrinuli su se da se mališani, pristigli iz cijele Istre, upoznaju s tradicijskim specifičnostima njihova grada. Ovaj projekt se u vrtićima održava već treću godinu zaredom. Ove je godine za njihovo provođenje osigurano pet tisuća kuna, a u njemu je sudjelovalo ukupno 22 istarska vrtića. A bez sumnje, nastavit će se provoditi i dalje, sve dok za to bude bilo interesa i dobre volje istarskih mališana. (TV ISTRA)

http://www.tvistra.hr/video-festival-zavicajnosti-za-istarske-vrtice-u-rovinju-okupio-350-malisana/

Povratak na događanja

Škole u srcu zavičaja / Scuole nell centro dell'Istria Vrsar, 28. travnja 2017.

Zavičajna nastava

Vrsar – Sportska dvorana OŠ Vladimira Nazora u Vrsaru ugostila je mladost iz 30 osnovnih škola Istre, kojima je Vrsar bio domaćin završne prezentacije projekta “Škole u srcu zavičaja / Scuele nell centro dell' Istria”, kojeg je usvojila i pokrenula Istarska županija, a vezano je uz kurikulum zavičajne nastave, kojeg financira Županija u iznosu od 7.000 kuna po svakoj školi. Na otvaranju projekta mali folkloraši i učenici škole domaćina izveli su pred prepunom dvoranom kratki kulturno – umjetnički program, nakon kojeg je svim prisutnima dobrodošlicu i uspješan rad u nadahnutom govoru, zaželio ravnatelj OŠ Vladimir Nazor Vrsar, Esad Mujaković, zahvalivši se Istarskoj županiji na povjerenju koje im je ukazano dodjelom domaćinstva. Slijedio je govor zamjenice Istarskog župana, Giuseppine Rajko koja se osvrnula na važnost ovog projekta za djecu osnovnih škola, kojeg je Županija prepoznala te koji će pomagati i ubuduće. Rajko je nakon toga podijelila zahvalnice svakoj od prisutnih osnovnih škola koje sudjeluju u ovom projektu. Prisutne su zatim pozdravili načelnik Općine Vrsar, Franko Štifanić i županijski pročelnik za kulturu Vladimir Torbica, zaželivši im uspješan rad, uz čestitke vrsarskoj osnovnoj školi na dobroj organizaciji. Predsjednica radne skupine za implementaciju zavičajne nastave u osnovne škole, Miranda Damijanić Roce, naglasila je u svom obraćanju o važnosti zadužbine naših predaka i njihovom stvaralaštvu kojemu se i danas divimo, na čijim ostvarenjima moramo graditi budućnost naše djece. Sam radni dio prezentacije odvijao se na način da su najprije svi učenici obišli svaki štand, nakon čega je svaka škola imala po tri minute da prezentira svoju izabranu temu. Po završetku prezentacije zbog lošeg vremena otpao je zajednički izlet na Crveni otok, pa je organizirana parlaonica gdje su učenici kroz pitanja koja su im pripremili djelatnici OŠ Vrsar, davali svoja mišljenja o pozitivnim segmentima kao i o novim idejama u cilju poboljšanja cijelog projekta zavičajne nastave za ubuduće. (Glas Istre)

 

Istarske škole s nazivom tema uključene u projekt:

OŠ Vidikovac Pula - Iz zavičajne škrinjice: Ulika

TOŠ - SEI Bernardo Benussi Rovinj – Rovigno - Storia dell'Istria: dai castellieri ai castelli

OŠ Vladimira Nazora Krnica - Osluhni zavičaj – zove te pramaliće

OŠ Poreč - Zavičaj u srcu moje škole

OŠ Joakima Rakovca Sveti Lovreč Pazenatički - Da se ne zabi:Glazbeno i jezično stvaralaštvo

OŠ – SE Rivarela Novigrad – Cittanova - Čarolija naših citta – nonića

OŠ Šijana Pula - Istra u Domovinskom ratu

OŠ Vladimira Nazora Vrsar - Što su slušali naši stari/ Putevima glagoljice

OŠ – SE Mate Balote Buje - Buie - Istarska bisernica – istarske narodne priče, pjesme i brojalice za djecu

TOŠ – SEI Bernardo Parentin Poreč – Parenzo - Dal Monte Maggiore al Mare Adriatico

TOŠ – SEI Edmondo de Amiicis Buje – Buie - L'arrivo a Buie della Statua della Madonna della Misericordia

OŠ - SE Vladimira Nazora Rovinj – Rovigno - Oporučno, nama!

OŠ Tar – Vabriga - Zakantajmo po domaču

OŠ Svetvinčenat - Suvremeni zavičajni pisci suvremenim medijima do suvremenika – (Su)Zapis

OŠ Jože Šurana Višnjan - U srcu je zavičaj

Škola za odgoj i obrazovanje Pula - Borša starih užanci

OŠ Vodnjan – SE Dignano - Maslina / L'olivo

OŠ – SEI Milan Šorga Oprtalj – Portole - Parenzana – put zdravlja i prijateljstva

OŠ – SE Giuseppina Martinuzzi Pula -Pola - Tasselli di nostra casa – mozaik mojeg zavičaja

OŠ Matije Vlačića Ilirika Labin - Istra u srcu

OŠ Centar Pula - OŠ Centar – iz prošlosti za budućnost

OŠ Veli Vrh Pula - Svakodnevni život na Velom Vrhu poslije Prvoga svjetskog rata

OŠ Ivana Batelića Raša - Povijest Raške škole, Istra va srce

OŠ Vladimira Gortana Žminj - Žminj povieda

OŠ dr. Mate Demarina Medulin – Grota do grote

OŠ Monte Zaro – Ribar plete mrižu svoju

OŠ Vazmoslav Gržalja Buzet - Divovi i suveniri pričaju štoriju o Sjevernoj Istri

TOŠ – SEI Galileo Galilei Umag – Umago - Nella valigia di San Pelegrino

OŠ Vladimira Nazora Pazin – Zavičajna nastava

OŠ Marije i Line – SE Marije i Line Umag – Umago - Pjesmom i plesom kroz naše mjesto, glagoljicu i Bujštinu

Povratak na događanja

Istra u očima djece - Dijete u prošlosti/ L'Istria negli occhi dei bambini - Il bambino nel passato

Zavičajna nastava

PREZENTACIJA PROJEKTA ZAVIČAJNE  NASTAVE / PROGRAMMA DI PRESENTAZIONE DEL PROGRAMMA STORIA DEL TERRITORIO STRUČNI SKUP

„ISTRA U OČIMA DJECE – DIJETE U PROŠLOSTI“/CONVEGNO „ISTRIA NEGLI OCCHI DEI BAMBINI – IL BAMBINO NEL PASSATO“

Buzet, 20. svibnja 2016. godine / Pinguente, 20 maggio 2016

U Buzetu, 20. svibnja 2016. održan je županijski stručni skup pod nazivom „Istra u očima djece – dijete u prošlosti / Istria negli occhi dei bambini“ na kojem su odgojitelji iz gotovo svih predškolskih ustanova Istarske  županije- Regione Istriana, prezentirali svoje projekte.

U samom projektu Institucionalizacije zavičajne nastave u Istarskoj županiji, sudjelovalo je dvadesetak vrtića iz čitave Istre, a u Buzetu su svoje projekte prezentirale slijedeće predškolske ustanove: Dječji vrtić i jaslice "Neven" Rovinj, Dječji vrtić "Rapčići" Žminj, Dječji vrtić "Duga" Umag, Dječji vrtić "Tići" Vrsar, TDV-GII "Naridola" Rovinj, DV-SI "Petar Pan" Vodnjan, Dječji vrtić Olga Ban Pazin, DV-SI "Paperino" Poreč - Parenzo, Dječji vrtić i jaslice "Radost" Poreč, Dječji vrtić "Grdelin" Buzet, Dječji vrtić Medulin, DV-SI "Rin Tin Tin" Pula, Dječji vrtić Pula, Dječji vrtić "Girotondo" Umag, Dječji vrtić "Tičići" Novigrad.

Program je započeo u 9 sati otvaranjem stručnog skupa: podizanjem zastave, kulturno - umjetničkim programom djece domaćina, DV „Grdelin“ te pozdravnim govorima: ravnateljice  DV „Grdelin“ iz Buzeta, gđe. Silvane Pavletić, zatim zamjenice gradonačelnika Grada Buzeta, gđe. Ane Pernić i na kraju župana Istarske Županije, mr.sc. Valtera Flega. Nakon prigodnog programa otvaranja u zgradi zavičajnog muzeja u Buzetu, odgojitelji, ravnatelji i pedagozi nastavili su u radno,  prezentirajući svoje projekata u kojima su prikazali sve one aktivnosti koje su čitavu godinu provodili u svojim ustanovama.

Nakon prezentacija projekata, uslijedila je diskusija u kojoj su odgojitelji, ravnatelji i pedagozi napravili evaluaciju projektnog dana. Drugi dio manifestacije odnosio se na turnir u pljočkanju djece predškolskih ustanova Istarske županije - Regione Istriana, u kojem su prvo mjesto osvojila djeca iz DV „NEVEN“ iz Rovinja, na drugo mjesto plasirali su se djeca iz DV „Rapčići“ iz Žminja, a treće mjesto pripalo je DV „ Tići“ iz Vrsara. Domaćini su organizirali za djecu, roditelje i odgojitelje, razgledavanje radionica i starih zanata u starogradskoj jezgri Buzeta.
Program je završio zajedničkim ručkom u osnovnoj školi u kojem su se počastili svi sudionici skupa i 1. turnira u pljočkanju djece predškolskog uzrasta Istarske županije – Regione Istriana. Buzet se pokazao vrhunskim domaćinom gdje su se svi osjećali vrlo ugodno.

Povratak na događanja

Škole u srcu zavičaja/ Scuole nel centro dell'Istria

Zavičajna nastava

PREZENTACIJA PROJEKTA ZAVIČAJNE  NASTAVE / PROGRAMMA DI PRESENTAZIONE DEL PROGRAMMA STORIA DEL TERRITORIO

 „ŠKOLE U SRCU ZAVIČAJA / SCUOLE NEL CENTRO DELL'ISTRIA“

Pazin, Spomen dom, 06. svibnja. 2016. godine /
Pisino, Spomen dom, 06 / 05 / 2016

U Pazinu, 06. svibnja 2016. održana je prezentacija projekta zavičajne nastave pod nazivom „Škole u srcu zavičaja/Scuole nel centro dell'Istria“ u kojoj su učenici iz različitih krajeva Istre prezentirali svoje školske projekte vezane uz projekt institucionalizacija zavičajne nastave Istarske Županije.

U samom projektu sudjelovale su 24 osnovne škole (OŠ Vladimira Nazora, Vrsar; Škola za odgoj i obrazovanje, Pula; OŠ Veli Vrh, Pula; OŠ Jože Šuran, Višnjan; OŠ Monte Zaro, Pula; TOŠ Bernardo Benussi, Rovinj; OŠ Vidikovc, Pula; OŠ Mate Balote, Buje; OŠ Kaštanjer, Pula; OŠ Vladimira Nazora, Pazin; OŠ Joakima Rakovca, Sv. Lovreč Pazenatički; OŠ Vladimira Gortana, Žminj; OŠ Šijana, Pula; OŠ Tar-Vabriga; OŠ Giuseppina Martinuzzi, Pula; OŠ Centar, Pula; OŠ „Rivarela“, Novigrad; TOŠ Novigrad; TOŠ Bernardo Parentin, Poreč; TOŠ „Edmondo de amicis“, Buje; OŠ Dr.Mate Demarina, Medulin; OŠ Vodnjan, Vodnjan; OŠ Marije i Line, Umag; TOŠ „Galileo Galilei“, Umag).

Program je započeo predavanjem izv. prof. dr.sc. Line Pliško s Filozofskog fakulteta, Sveučilišta „Jurja Dobrile“ u Puli,  pod naslovom „Jezična slika Istre, zatim je profesorica Marijana Jelicich- Buić  iz talijanske osnovne škole Galileo Galilei, Umag – Umago, održala predavanje na temu:“ Istrovenetsko naslijeđe“. Nakon predavanja, uslijedilo je otvorenje, uz pozdravne riječi  mr.sc. Valtera Flega, župana Istarske Županije; gđe. Mirjane Galant, zamjenice gradonačelnika  Grada Pazina i gđe. Zdenke Turkalj -Čohilj, ravnateljice OŠ Vladimira Nazora Pazin, škole domaćina.

Prigodan kulturno - umjetnički program  pripremili su učenici  OŠ Vladimira Nazora Pazin i OŠ Vladimira Gortana Žminj. Nakon službenog otvaranja, u holu Spomen doma, razgledani su punktovi na kojima su se navedene škole predstavile -vizualno. Projekti škola vrlo raznovrsni,  zastupljeni su, odnosno objedinjeni svi elementi izričaja i medijske prezentacije: dramski, plesni, literarni, scenski, znanstveno- istraživački, skladateljski, kostimografski, izdavački...

Druženje je završeno zajedničkim fotografiranjem svih sudionika ispred Spomen doma. Škole će također svoje školske projekte predstavljati roditeljima, učenicima i široj zajednici na svojim školskim  projektnim danima.

Povratak na događanja

Škole u srcu zavičaja/ Scuole nel centro dell'Istria

Zavičajna nastava

PROGRAM PREZENTACIJE PROJEKTA ZAVIČAJNE  NASTAVE /

PROGRAMMA DI PRESENTAZIONE DEL PROGRAMMA STORIA DEL TERRITORIO

„ŠKOLE U SRCU ZAVIČAJA / SCUOLE NEL CENTRO DELL'ISTRIA“

PAZIN, SPOMEN DOM, 06. svibnja. 2016. GODINE / PISINO, SPOMEN DOM, 06 / 05 / 2016

PROGRAM/ PROGRAMMA:

  • 8 i 30 do 9 sati - ore 8 e 30 fino alle 9 

dolazak, prijava, završno uređivanje punktova / arrivo, check-in, sistemazione finale dei punti di presentazione

U holu Spomen doma biti će postavljeni punktovi na kojima će se škole predstavljati. / Nella sala del Spomen dom saranno posti i punti di presentazione delle scuole.

  • 9 sati di 10 45 sati - ore 9 fino alle 10 e 45

Dvorana Istra - Spomen dom / Sala Istra – Spomen dom

Predavanja: / Conferenze:

izv. prof. dr. sc. Lina Pliško: Jezična slika Istre (Filozofski fakultet Sveučilišta „Jurja Dobrile“ u Puli) / dr. sc. ass. Lina Pliško: L'immagine linguistica dell'Istria (Facoltà di filosofia dell'Università' „Juraj Dobrila“ a Pola)

Marianna Jelicich - Buić, prof.: Il patrimonio dell'Istroveneto (Scuola  elementare Italiana Galieo Galilei, Umag-Umago) / Marianna Jelicich - Buić, prof.: Istrovenetsko naslijeđe (Talijanska osnovna škola Galileo Galilei, Umag – Umago)

Dok traju predavanja predviđena je marenda i druženje oko punktova za učenike (marenda je osigurana za učenike i nastavnike koji predstavljaju projekt) / Durante le conferenze è prevista la merenda per i studenti (la merenda è assicurata per i studenti e gli insegnanti che presentano il progetto)

  • 11 i 30 do 12 i 30 sati - ore 11 e 30 fino alle 12 e 30

Velika dvorana, Spomen dom / Sala grande, Spomen dom

 Program: / Programma:

 Himne: / Inni:

- „Lijepa naša“

- „Krasna zemljo“ (harmonikaški orkestar Osnovne glazbene škole, Pazin) / „Krasna zemljo“ (orchestra di fisarmoniche della Scuola elementare di musica, Pisino )

- Otvorenje i pozdravne riječi ( Župan, gradonačelnik Grada Pazina, ravnateljica OŠ “Vladimir Nazor” Pazin ) / Apertura e parole di benvenuto (Presidente della Regione, sindaco della Città di Pisino, direttrice della SE “Vladimir Nazor” Pisino)

- „Bukaleta“ - recitacija (Karla Bravar, učenica Područne škole Trviž OŠ „Vladimira Nazora“ Pazin) / „Bukaleta“ – recitazione (Karla Bravar, studentessa della Scuola elementare locale di Villa Treviso „Vladimir Nazor“ Pisino)

- Podjela zahvalnica / Conferimento dei ringraziamenti

- „Muha u ustima“ - dramsko – scenska  igra (dramska skupina OŠ „Vladimira Nazora“, Pazin; voditeljica: Marija Baćac) / „Muha u ustima“ – gioco drammatico – teatrale (gruppo teatrale della SE „Vladimir Nazor“, Pisino; dirigente: Marija Baćac)

  • 12 i 30 do 15 sati - ore 12 e 30 fino alle 15

Dvorana Istra (Spomen dom) / Sala Istra (Spomen dom)

Predstavljanje projekata (učenici osnovnih škola Istarske županije – Regione Istriana)./ Presentazione dei progetti (gli studenti delle scuole elementari della Regione Istriana)

  • 15 sati - ore 15  

Završetak programa / Chiusura del programma

Povratak na događanja

Istra u očima djece - dijete u prošlosti/ L’Istria negli occhi dei bambini - il bambino nel passato

Zavičajna nastava

Prezentacija projekta zavičajne nastave za predškolske ustanove/ Presentazione del progettostoria del territorio nelle scuole materne

Buzet (stari grad), 20. svibnja 2016./ Pinguente (centro storico), 20 maggio 2016

PROGRAM:

09:00 - 11:00

Stručni skup za odgajatelje (Muzej) - Prezentacija projekata zavičajne nastave i izložba svih projekata

11:00 - 11:30

šetnja od Trga Fontane (hotel) do Malih vrata - ulaz u Stari grad

11:30 - 12:00

otvorenje i pozdravne riječi

* Himna „Lijepa naša“ i „Krasna zemljo“ (djeca i zbor)

* Kratki program: odgojna skupina „Šćinke“: Terra magica, Buzećanka, Šete paši, Soneto di Pinguente

* Pozdravni govori

* Izložba projekata (brošure) u Muzeju

12 - 13:30

turnir u pljočkanju

13:30

proglašenje pobjednika u pljočkanju

14:00 - ručak

15:00

Muzej - Završna evaluacija prezentacije projekata i zaključci

15:30

završetak programa

 

PROGRAM SUBOTINE PO STARINSKI

RADIONICE I PREZENTACIJE STARIH ZANATA

RAZGLEDAVANJE IZDVOJENIH MUZEJSKIH POSTAVA

Razgledavanje izdvojenih muzejskih postava te radionica starih zanata trajat će cijelo vrijeme prezentacije projekta od 11:00 do 16:00 sati pa će se moći pogledati i izložbu projekata u Muzeju.

* Razgledavanje izdvojenih muzejskih postava:

- stara pekara

- češljara

- kovačija

- oružarnica

- apoteka

- multimedijalni centar

- gunjci

Stari zanati - prezentacije:

- pletenje košaraizrada skleda

- izrada bajsa

- paštrin

- prodaja sladoleda

- pumpjeri - vatrogasci

Povratak na događanja

Dani predškolskog odgoja - Medulin 2016.

Zavičajna nastava

Međunarodni stručno-znanstveni skup "Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja"

U Medulinu je od 20. do 22. travnja održan međunarodni stručno-znanstveni skup pod nazivom "Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja". Na skupu su sudjelovali stručnjaci iz Hrvatske, Slovenije Italije i Srbije. Istra u očima djece - l`Istria negli occhi del bambino, naslov je prezentacije na kojoj je predstavljen projekt Institucionalizacije zavičajne nastave u Istarskoj Županiji. Projekt su predstavili: ravnateljica Dječjeg vrtića-Scuola dell'infanzia Rin Tin Tin, Tamara Brussich (predsjednica radne skupine za predstavljanje projekta institucionalizacija zavičajne nastave); ravnateljica Dječjih vrtića Pula , Mariza Kovačević (potpredsjednica radne skupine implementacije zavičajne nastave u predškolske ustanove); Aleksandra Vinkerlić, ravnateljica Istarske kulturne agencije i Noel Šuran, tajnik koordinacije institucionalizacije zavičajne nastave u  Istarskoj županiji. Na skupu je predstavljena temeljna ideja o zavičajnoj nastavi koja je krenula iz šarolikog multikulturalnog istarskog identiteta, iz bogatstva sadržanog u maloj / velikoj Istri koja čuva, njeguje tradiciju, običaje, narječja, floru, faunu i svekoliku povijesnu baštinu. Ta ideja zacrtana je i u Istarskoj kulturnoj strategiji 2014.-2020., temeljnom dokumentu koji definira konkretne ciljeve kulturnog razvitka Istarske županije. Kroz zavičajnu nastavu djeca će upoznati sve estetske, kulturološke, praktične i znanstvene odlike svoje okoline kojima će produbiti razumijevanje kulturne materijalne i nematerijalne kulture Istre. Cilj projekta je formiranje institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta, odnosno uvođenje zavičajne nastave i tradicijske kulture u predškolske ustanove te osnovne i srednje škole na području Istarske županije, te čuvanje svog regionalnog bogatstva. Približiti djeci kulturu ima za cilj senzibilizirati i educirati nove generacije da otkriju, vole i rade na očuvanju lokalne kulturne baštine jer, samo onaj koji poznaje svoju kulturu može brinuti, njegovati i ulagati u očuvanje iste. Skup su organizirali Dječji vrtić Medulin i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli.

Povratak na događanja

Stručno usavršavanje za odgojitelje i učitelje razredne nastave na talijanskom jeziku

Zavičajna nastava

Nakon provedbe projekta u Puli i Zagrebu pri Klovićevim dvorima te uspješne suradnje s Arheološkim Muzejem Istre i otvorenjem izložbe u rujnu 2014. u Galeriji C8, kojom je i službeno započeo projekt Zavičajne nastave u Istarskoj županiji, DV-SI „ Rin Tin Tin“ Pula – Pola u suradnji s AZOO RH ( Agencija za odgoj i obrazovanje ) organizira stručno usavršavanje za odgojitelje i učitelje razredne nastave na talijanskom jeziku i to u prostorijama Zajednice Talijana u Puli s temom Klasični Rim u Puli ... kako proučavati zavičaj / Roma classica a Pola ... come leggere, esplorare ed interpretare il territorio.

Stručno usavršavanje će biti cjelodnevno i to u dva termina 17.ožujka te 23 ožujka 2015.  Uvodnu riječ imati će viša prosvjetna savjetnica za talijansku nacionalnu manjinu Patrizia Pitacco, prof., ravnateljica Tamara Brussich, predstaviti će projekt, dok će glavu riječ imati Giulia Codacci Terlević, muzejska pedagoginja i arheologinja te Sara Pancun odgojiteljica koje će obrazložiti i  približiti ne samo teme već i samu metodologiju ovakvog načina rada s djecom kolegicama i kolegama. Kohezija arheologije i metodike likovnog odgoja kao glavna motivacija za suradnju s ustanovama u kulturi je postignuti cilj koji se želi razvijati i njegovati i u drugim projektima te ovaj projekt služi kao „best practice“.

Povratak na događanja