Predškolski odgoj

Novosti i događanja vezani uz realizaciju projekta Zavičajne nastave u Istri

PREDŠKOLSKI ODGOJ
POREČ: Očuvanje nematerijalne kulture u predškolskom odgoju
Objavljeno: 10.06.2019.

U Poreču održana prezentacija projekta "Istra u očima djece - moje mjesto je posebno po…" i stručni skup "Očuvanje nematerijalne kulture u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja"

U organizaciji porečkih dječjih vrtića Radost i Paperino, porečkih kulturnih ustanova i udruga te gradske uprave i Istarske županije, jučer je u Poreču održan Festival zavičajnosti za djecu predškolskog uzrasta, kao dio projekta Istarske županije "Implementacija zavičajnosti u kurikulume predškolskih ustanova". U domaćinstvu porečkog Pučkog otvorenog učilišta, 130 vrtićkih odgajatelja i pedagoga sudjelovalo je u stručnom skupu na temu "Očuvanje nematerijalne kulture u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja".

Očuvanje i razvoj kulturnog identiteta

U sklopu ovo stručnog skupa Lidija Vujičić iz Centar za istraživanje djetinjstva pri Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, održala je predavanje na temu "Očuvanje i razvoj kulturnog identiteta: iskoraci u oblikovanju kurikuluma odgojne skupine"; ravnateljica Etnografskog muzeja Istre Lidija Nikočević govorila je na temu "Kultura ili baština? Živa kultura i rani odgojno obrazovni procesi", dok je ravnateljica Zavičajnog muzeja Poreštine Elena Uljančić imala izlaganje na temu "Kako pristupiti istraživanju posebnosti mjesta - primjer Giostre iz Poreča". Dok su se njihovi odgajatelji i pedagozi bavili stručnim temama, tristotinjak djece iz dvadesetak istarskih vrtića, okupilo se na porečkom Trgu slobode na svečanom otvorenju dječjeg programa Festivala zavičajnosti. Plesačice iz udruge Giostra tu su im pokazale barokne plesove, a djeca su zatim u povorci krenula preko trga prema ulici Decumanus i dalje prema starom dijelu grada. Podijeljeni u devet skupina zatim su kroz radionice i ophodnje upoznavali porečke znamenitosti, pa su tako prošli najužom porečkom ulicom Konzula Istranina, razgledali Eufrazijevu baziliku i upoznali se s njenim mozaicima nakon čega su izrađivali i vlastite, predstavljena im je i porečka Giostra, u Neptunovom hramu imali su glazbenu radionicu, provozali se brodom, u Lapidariju Zavičajnog muzeja Poreštine učili su izrađivati lutke, te tražili skriveno blago u porečkom starom gradu.

Istra kakvu je djeca doživljavaju

U nastavku dana predstavljeni su projekti koje su djeca iz 25 istarskih vrtića, minulih mjeseci provodila na zadanu temu "Istra u očima djece - moje mjesto je posebno po…". Neki su se vrtići odlučili kroz ovaj projekt ispričati cjelovitu priču o prošlosti svoga mjesta, neki su pak više pažnje posvetili određenim fragmentima kulturno-povijesne i prirodne baštine, a neki su iz svoga mjesta "izašli" u širi zavičaj odnosno tema im je bila sveistarska. Tako su djeca iz Dječjeg vrtića Dado u Štinjanu, napravila "Dječji vodič kroz Istru", projekt Dječjeg vrtića Grdelin iz Buzeta zove se "Igrajmo se glagoljicom", djeca iz vrsarskog Dječjeg vrtića Tići pozabavila su se vrsarskim amaretom i kruhom s pečatom, a Dječji vrtić Višnjan predstavio je projekt o obiteljskoj baštini Višnjana. Projekt Dječjeg vrtića Mali svijet iz Pule, nosi simpatično ime "Šparoga, dva dana poslije kiše i dan prije susjeda", Dječji vrtić Balončić iz Svetvinčenta, posvetio se kaštelu Morosini-Grimani, i tako se izredao niz primjera kako djeca mogu sasvim ozbiljno promišljati svoj zavičaj, njegovu prošlost i sadašnjost, njegove atrakcije i zaštitne znakove, i kako od najranije dobi mogu učiti o tome što čini njihov zavičajni identitet.

(Preuzeto: D. Šišović, Glas Istre, 1. lipnja 2019.)

Kontaktirajte nas

Imate dodatnih pitanja ili Vam je potrebna pomoć? Želite surađivati sa nama?