PREDŠKOLSKI ODGOJ
Prezentacija didaktičko-metodičke igre „Parenzopoly“
U Istarskoj sabornici u Poreču, 19. studenoga 2025. godine, održano je predstavljanje didaktičko-metodičke igre „Parenzopoly“, inovativnog učeničkog projekta nastalog u sklopu Zavičajne nastave. Igru su osmislili učenici Talijanske osnovne škole Bernardo Parentin iz Poreča pod mentorstvom učiteljice povijesti Nikoline Velić Šuran, uz podršku Istarske županije – Regione Istriana, koja je ujedno bila i domaćin događanja.
Tijekom prezentacije posjetiteljima je predstavljen cijeli proces nastanka igre – od istraživanja povijesnih izvora i odabira tema, preko dizajna i metodološkog osmišljavanja, pa sve do završnog oblikovanja igraćih elemenata. Učenici su pokazali iznimnu kreativnost i zavidnu razinu znanja o zavičajnoj kulturno-povijesnoj baštini.
„Parenzopoly“ je koncipiran tako da na zanimljiv, interaktivan i edukativan način potiče sudionike na istraživanje bogate povijesti Poreča i Istre. Kroz igru se upoznaju ključne znamenitosti, povijesne ličnosti i važni događaji koji su oblikovali identitet lokalne zajednice, što je publika prepoznala kao iznimno vrijedan doprinos suvremenim nastavnim metodama.
Nakon službenog dijela, sudionici su imali priliku isprobati igru te se izravno uvjeriti u njezin potencijal za učenje kroz zabavu. Posebno je istaknuto da je projekt učenicima omogućio razvijanje ne samo znanja iz povijesti, već i vještina timskog rada, planiranja, kreativnog promišljanja i strateškog odlučivanja.
Održana prezentacija potvrdila je da „Parenzopoly“ ima potencijal postati vrijedan obrazovni alat te dodatno naglasila važnost Zavičajne nastave kao projekta koji potiče mlade na istraživanje, očuvanje i promociju lokalne baštine. Događaj je privukao velik interes javnosti, a brojni sudionici izrazili su podršku učenicima i njihovom trudu.
Tijekom prezentacije posjetiteljima je predstavljen cijeli proces nastanka igre – od istraživanja povijesnih izvora i odabira tema, preko dizajna i metodološkog osmišljavanja, pa sve do završnog oblikovanja igraćih elemenata. Učenici su pokazali iznimnu kreativnost i zavidnu razinu znanja o zavičajnoj kulturno-povijesnoj baštini.
„Parenzopoly“ je koncipiran tako da na zanimljiv, interaktivan i edukativan način potiče sudionike na istraživanje bogate povijesti Poreča i Istre. Kroz igru se upoznaju ključne znamenitosti, povijesne ličnosti i važni događaji koji su oblikovali identitet lokalne zajednice, što je publika prepoznala kao iznimno vrijedan doprinos suvremenim nastavnim metodama.
Nakon službenog dijela, sudionici su imali priliku isprobati igru te se izravno uvjeriti u njezin potencijal za učenje kroz zabavu. Posebno je istaknuto da je projekt učenicima omogućio razvijanje ne samo znanja iz povijesti, već i vještina timskog rada, planiranja, kreativnog promišljanja i strateškog odlučivanja.
Održana prezentacija potvrdila je da „Parenzopoly“ ima potencijal postati vrijedan obrazovni alat te dodatno naglasila važnost Zavičajne nastave kao projekta koji potiče mlade na istraživanje, očuvanje i promociju lokalne baštine. Događaj je privukao velik interes javnosti, a brojni sudionici izrazili su podršku učenicima i njihovom trudu.





